Rondrijden in een PC-Hooft-tractor

Vorige week stond er een bijzonder bericht op het antwoordapparaat. "Met Esther, van de Jedi, ik bel voor J. Hij heeft de prijs voor zijn vader gewonnen, u mag vrijdag een Porsche ophalen." Wauuuw, ik was de prijsvraag alweer vergeten! Gisteren hebben we heerlijk rondgereden in een echte Porsche Cayenne 3.2..

Eigenlijk had ik het bedacht voor vaderdag: "Papa wil graag een ritje in een Porsche." We kregen een enorme stoere PC-Hooft -tractor mee. De wielen van het gevaarte doen inderdaad aan een tractor denken, vandaar de naam. Tja, wat te doen met een halve tank benzine? Eerst gingen we op de koffie bij opa in Lelystad. Ik reed proef op het parkeerterrein bij het Trekkersveld, daarna reed echtgenoot E. Een dergelijke auto trekt gigantisch snel op, zeker in vergelijking met een kleine Renault Twingo. De zitruimte is riant, zowel achter als voor. Er is een nadeel aan een grote auto, een groot nadeel. Het gevaarte slurpt namelijk benzine, vooral binnen de bebouwde kom.We hadden nog makkelijke gympen nodig, dus we reden even langs Batavia-stad.
Daarna reden we naar de Lidl voor een lunch, we voelden ons heel rijk met de auto, maar gaven toch maar niet te veel uit aan een maaltijd. Ach, een paar bolletjes met kipfilet en salami smaken goed, toch?
Ik wilde zo graag even op de snelweg rijden met de Porsche, we waren eerst van plan om een rondje te maken, Lelystad-Almere-Zeewolde. Maar het voelde goed, de snelweg, dus we tuften door naar Utrecht. Daar konden we de Porsche maar net parkeren in de drukke straat van mijn ouders. Terug heb ik na een korte stop ook een stuk gereden, een bijzondere ervaring. Ik haalde een auto in, gaf een dotje gas en zag de teller naar de 150 schieten. Na enig remmen reed ik weer keurig 120, hoewel de auto harder wilde. Het was een automaat, dus schakelen was niet nodig. Het geluid is fantastisch, je hoort de wagen optrekken, een soort racewagen geluid.
Daarna was de halve tank benzine alweer bijna leeg en de dag was om. Maar we hebben er wel van genoten. Eigenlijk hadden we naar de PC-Hooftstraat moeten rijden in Amsterdam en daar de auto vervolgens decadent moeten parkeren. Alleen, kleding kopen voor gigantische bedragen? Daar heb ik niet zoveel geld voor over. Met een gewone tas kun je ook boodschappen doen, daar is geen Louis Vuitton-tas voor nodig. Met mijn Twingo kom ik overal, het kleine wagentje is bovendien veel zuiniger. Zijn er liefhebbers voor de Porsche Cayenne? De auto is te koop bij de Jedi te Zeewolde.


Reacties

Populaire posts van deze blog

In een juichpak kijken naar voetbal van Oranje

Wie heeft de pet van tante Jet?

Rain, nice! Regenwater op Saba wordt goed gebruikt.