Internationale kerstwensen voor verre familie

Eindelijk, na hard werken is het zover: kerstvakantie! De kinderen kijken naar een film van James Bond, de kerstboom staat in vol ornaat te blinken in de kamer en er brandt een kaars in een kerststukje. De kaarten zijn de deur uit, maar voor post naar de Verenigde Staten, Nieuw Zeeland en Canada ben ik waarschijnlijk te laat.

Nu weet ik, lieve lezers, dat het weblog wereldwijd gelezen wordt. Daarom een speciale wens voor Lydia en Jim in de V.S., verre, geliefde familie: prettige kerstdagen toegewenst en heel veel geluk voor 2013! Eten jullie een kalkoen met Kerst? Komen de kinderen en kleinkinderen langs? In Amerika moeten ze pas echt ver reizen, wij klagen hier over relatief kleine afstanden, maar het is hier wel altijd druk op de weg. De beste wensen zijn er  voor een oom van mijn man in Canada en voor een tante en mijn neven in Nieuw Zeeland.
Er is ook nog een vriendin die op het punt staat om te vertrekken naar Australië, als ik goed geïnformeerd ben. Ze was erg veel op reis, ik spreek haar niet meer. Maak er iets moois van, daar aan de andere kant van de wereld!
Natuurlijk, ik wens Rudolf en René van Aire Les Biefs in Frankrijk ook een prachtige Kerst toe, er is daar misschien wel sneeuw. Hierbij maak ik meteen reclame voor de zomervakantie, zoekt u nog een gezellig adres in een authentiek Frans dorpje? U kunt een kamer huren met ontbijt en eventueel avondeten, chambres d'hotes dus. Rudolf kookt met plezier, het is gezellig om aan een lange tafel te dineren met gasten, onder het genot van een goed glas wijn. Er is ook nog een kleine, eenvoudige camping, voor de liefhebbers van het kamperen met een tent.
Nu ga ik dromen over de zomervakantie en ik houd een winterslaap. Schud mij maar wakker voor het kerstgourmetten, het diner, mag ik het boodschappen doen in een overvolle supermarkt overslaan? Ik zoek nog naar De Avonden van Gerard Reve, de boeken staan in dubbele rijen in de boekenkast. Ook een aardig klusje voor de vakantie: boeken opruimen en een deel ervan naar de kringloopwinkel brengen. Waarschijnlijk kom ik dan weer met andere boeken terug, maar dat geeft niet.

Reacties

  1. Hoi Elsje, je blog wordt ook gelezen hier vanuit Yorkshire. We vieren hier kerst in een cottage op een landgoed met prachtig uitzicht op de moors, met onze zoon Michael met zijn Lorena,en mijn 89jarige schoonmoeder. Straks de kerstcadeautjes brengen bij de familie van Marilyn. Ik wens jullie met elkaar fijne en gezellige kerstdagen toe ( ook al is het niet in Frankrijk !) , tot ziens op het

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

In een juichpak kijken naar voetbal van Oranje

Wie heeft de pet van tante Jet?

Rain, nice! Regenwater op Saba wordt goed gebruikt.