Vakantie Sport Spektakel met thema Middeleeuwen favoriet

Heerlijk, het is voorjaarsvakantie! Na een koude periode is de sneeuw gesmolten en nu gaan we plannen maken voor uitstapjes in de vakantie. Zoiets kun je natuurlijk ook doen voor de vrije dagen er zijn, maar toen had ik het erg druk.

We zouden graag willen skiën in Willingen of in Oostenrijk, helaas zijn de vakantiedagen van E. niet toereikend en is het skiën een dure aangelegenheid. In de kerstvakantie hebben we al op de lange latten gestaan.
De agenda van de postcodeloterij wordt er bijgepakt en we verzinnen allerlei leuke dingen om te doen met de kinderen. Zullen we naar het Tiki-bad bij Duinrell? De toegang valt mee, het is wel ver rijden van Flevoland naar Wassenaar. Ai, ai, daar gaat zo een tank benzine doorheen, even verder kijken. Echtgenoot: "Op vakantieveiling zie ik een dagtrip naar Parijs. Heel vroeg vertrekken, door Parijs wandelen, bijzondere gebouwen bekijken en dan weer terug met de bus." Goed, je bent gebroken na een dergelijke dag, ik ben al meerdere malen in de prachtige stad geweest.
We gaan naar Amsterdam, dat is een goed idee. Met de trein, naar het paleis op de Dam. Cultureel helemaal verantwoord, zo kunnen we zien waar de inhuldigingsplechtigheid plaatsvindt met de hermelijnen mantel. Kind: "Is dat wel leuk, een paleis? We willen naar Nemo of zwemmen bij de Eemhof! "
Jongens, jullie mogen natuurlijk naar het vakantiespektakel in het dorp. Er is daar een middeleeuws feest, een hapje en een drankje en het kost per kind voor een dag €4,50. Jongste J is helemaal enthousiast: "Yes, mag ik daarheen? Dat vind ik leuk!!!! " Kortom, het minst kostbare uitstapje is het meest favoriet! We vermaken ons wel, de komende week. Het vakantiesportspektakel wordt op woensdag, donderdag en vrijdag gehouden. Sylvia Witteman, columniste van De Volkskrant, schrijft dat ze in Zwitserland zit en niet van skiën houdt. Sylvia, ik wil wel ruilen, dat vind ik helemaal niet erg. Ik neem dan zelfs een hapje van de kaasfondue.

Reacties

Populaire posts van deze blog

In een juichpak kijken naar voetbal van Oranje

Wie heeft de pet van tante Jet?

Rain, nice! Regenwater op Saba wordt goed gebruikt.