Glamping: op vakantie in een gehuurde safaritent

Er zijn periodes waarin het leven aan je voorbij glijdt als een rustig kabbelend beekje. Als er iemand belt, dan zeg je :"Alles gaat zo z'n gangetje. " In de weken voor de zomervakantie bevind ik echter mij in een snel voorbij razende wervelwind.

Op het werk is het behoorlijk druk, daarom is er al te lang geen bericht van mij verschenen op het weblog. Het is een schande, lieve lezers!  De hectiek duurt waarschijnlijk nog een week of acht. Volgende week zijn er weer clubkampioenschappen van de roeivereniging. Tot onze vreugde komt er een jongen van vijftien van een andere vereniging om tegen mijn zoon van twaalf te roeien in de skiff.
Hierdoor heb ik nu spierpijn, we hebben gisteren sprintjes geoefend in het smalle kleine bootje. Zaterdag heeft J. geoefend als stuurman, toen ben ik in de buurt van de twee met stuur gaan varen in de prachtige nieuwe boot, de Blue Moon. Een pijnlijk moment dient zich aan, mijn zoon gaat sneller varen dan ik! Hij is snel weg bij de start, hij is licht en heeft het vermogen nog om te sprinten. Ik zwoeg, ga later weg en benut mijn jarenlange roei-ervaring.

Na de stormachtige periode zijn we natuurlijk enorm aan vakantie toe. In het hoogseizoen is het niet eenvoudig om op de bonnefooi een geschikte accomodatie te vinden, dus ik heb mij op de valreep op het internet gestort. Er is een klein, schattig hotel gevonden voor onderweg. We gaan dit jaar voor het eerst een week in een gehuurde safaritent, een bijzondere belevenis! Echtgenoot E. heeft liever het comfort van een stacaravan voor de prijs van een tent, zoiets is erg moeilijk te vinden. Als het enorm regent, dan gaan de heren natuurlijk op mij mopperen. In de tent is alles aanwezig, als het goed is. Zo zijn er bedden, pannen, borden, er is een koelkast en er zijn pitjes om op te koken. Er is geen zwembad, maar wel een grappig riviertje. Ik hoop maar niet dat het water in de zomer hoog staat, waardoor wij gaan dobberen op het vlot van onze tent. Je kunt er kanovaren, ik vind het altijd leuk om in een boot te zitten.
Nu slaan we ons nog even door de Hollandse kou heen, vandaag is het Pinksteren en de meter geeft slechts dertien graden aan. We zijn daarom vanmiddag even naar Hendriks Kampeerwereld in Ermelo geweest, voor het vakantiegevoel. Misschien is het toch handig om nog een klein tentje mee te nemen voor de jongens. Het was heerlijk om rond te wandelen in de ruime winkel en om te zien wat we allemaal niet mee hoeven te nemen. Ooit wordt het zomer, de zomervakantie is in aantocht!

Reacties

Populaire posts van deze blog

In een juichpak kijken naar voetbal van Oranje

Wie heeft de pet van tante Jet?

Rain, nice! Regenwater op Saba wordt goed gebruikt.