Al een week in level 56 van Candy Crush

Het is koud en guur buiten, dus tijd voor een gezellig spelletje.Eigenlijk ben ik geen spelletjesmens, maar op vakantie is het soms leuk om vier-op-een-rij te spelen. Een hippere variant van het oeroude spel is Candy Crush, te spelen via Facebook.

Op mijn werk kwam ik in aanraking met het grappige spelletje, waarbij je rijtjes van drie of vier of zelfs vijf kunt maken met vrolijk gekleurde snoepjes. De eerste levels speelde ik met gemak. Maar nu wordt het toch lastig, ik zit al een week vast in level 56! Eindelijk heb ik begrip voor mijn zoons, die zeggen: "mama, ik ga nu niet stoppen, ik heb het level bijna gehaald."
Er zijn grappige boosters, zoals een lollyhamer, een verpakt snoepje en een gekleurd visje. Met een lollyhamer kun je een irritant snoepje dat op een verkeerde plaats staat, wegtikken.
Goed, zo heb ik al eens uitgelaten geroepen: "Waauw, ik heb een lollyhamer gewonnen door te draaien aan het boosterwiel!" Een zoon legde zijn moeder maar eens goed uit hoe Candy Crush werkt. Bij vier snoepjes op een rij krijg je een felgekleurd gestreept exemplaar. Een dergelijk snoepje kun je kruisen met een verpakt gekleurd element, er ontstaat dan een extra groot snoepje. Het allerleukst is het om een gestreept ding te mixen met een gespikkelde bal, het scherm flikkert dan enorm, het is een soort vuurwerk.
Tja, daar kan het oude vier-op-een-rij op de camping natuurlijk niet tegenop.
Facebook heeft ook nog een sociaal element ingebouwd, soms moet je vrienden te hulp vragen om het limonademeer over te steken. Nu ik dit alles opschrijf, denk ik wel: "waar ben ik eigenlijk mee bezig?" Zou ik niet beter een mooi boek moeten lezen?" Nog één vraag: hoe kom ik ooit verder dan level 56? Ik heb nu last van plakkende chocolade, de snoepjes schuiven niet.
Reacties zijn welkom!

Reacties

Populaire posts van deze blog

In een juichpak kijken naar voetbal van Oranje

Wie heeft de pet van tante Jet?

Rain, nice! Regenwater op Saba wordt goed gebruikt.