In een juichpak kijken naar voetbal van Oranje

Hierbij schrijf ik een speciaal bericht voor de lezers in de Verenigde Staten, Canada en andere gebieden buiten Europa. Gisteren was ik even niet bereikbaar. Ik heb in een oranje Miss Holland t-shirt gekeken naar de wedstrijd Nederland- Spanje, "we" wonnen met 5-1!


Vanzelfsprekend heerst er weer een gezellige oranjekoorts in ons anders zo koude en gure kikkerlandje. Het is helemaal hot om een Roy Donders juichpak te bezitten. Het is een oranje joggingpak van supermarktketen Jumbo, het pak is ontzettend populair, het is nu al uitverkocht. In Barneveld hadden ze moeite met het donders leuke pak, misschien zijn er daar nog exemplaren te koop.
Een vriend van mij, nog wel wonend in de genoemde plaats, heeft de grappige kleding op de kop kunnen tikken. Het joggingpak is goud waard!
Bij Albert Heijn kun je grappige hamsters krijgen als je genoeg boodschappen inslaat. Eerder hadden we de wuppies en de welpies, inmiddels is er hier een krat vol oranje prullaria verzameld.
Natuurlijk zijn er hapjes en drankjes nodig om te nuttigen tijdens de wedstrijd. Gisteren zaten we vol spanning achter de buis. Het spel begon wat star, de spelers maakten overtredingen. Maar na een doelpunt van Nederland werden de Spanjaarden geheel weggevaagd. Op het scorebord stond maar liefst 5-1!!!!! Ik hoop dat we nog lang van het voetbaltoernooi kunnen genieten.
Voor de bekenden onder de lezers: mijn jongste zoon spaart WK-hamsters en zegels van de Boni voor een mooie voetbal.
Via Facebook komen er reacties binnen: er is ook een schattig Bavaria-jurkje verkrijgbaar, bij aankoop van bier, een passende drank bij de wedstrijden.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Wie heeft de pet van tante Jet?

Rain, nice! Regenwater op Saba wordt goed gebruikt.