Scholenfusie

Dit is een persoonlijk getint bericht , deels fictie

Een opmerkelijk bericht in de krant: drie scholen gaan fuseren tot een grote leerfabriek met tweeduizend leerlingen. Het is bijzonder omdat ze zo verschillend zijn. Twee van de drie scholen zijn mij bekend. Op de voormalige middenschool spreek je de directrice aan met haar voornaam en is het verstandig om altijd een spijkerbroek, liefst wat versleten, te dragen. Er is kruidenthee en ook sandalen alsmede oranje broeken zijn welkom. Je hoort overal": kan ik je helpen, kom erbij! Op een dag ging een docent in stil verzet: hij verscheen in een driedelig pak, voor de grap.
Op de christelijke school staat de directeur op een voetstuk, de koffie wordt naar zijn kamer gebracht en hij loopt in een keurig pak rond. Tot mijn grote verbazing las ik dat de nieuwe school geen confessioneel karakter heeft. Hoe moet dit met sommige  christelijke docenten die zelfs een horror-examenstunt afwijzen?
Gaan ze in verzet, zeggen ze hun baan op? Ik ben benieuwd naar de afloop, volg het nieuws op de voet.

Reacties

Populaire posts van deze blog

In een juichpak kijken naar voetbal van Oranje

Wie heeft de pet van tante Jet?

Rain, nice! Regenwater op Saba wordt goed gebruikt.