EK-koorts slaat toe

Voetballen, in ons gezin trappen we alleen een balletje voor op het veld. Op zaterdag gaan mijn zoon en ik roeien, soms is er een zwemwedstrijd. We hoeven gelukkig niet om acht uur 's ochtends op het voetbalveld te staan. Maar het EK-voetbal houdt ons wel degelijk bezig!

Er hangt al een vrolijke poster op de deur van de huiskamer, daarop staan alle wedstrijden vermeld. Ik vermoed dat de jongens binnenkort hun kamers gaan versieren met allerlei oranje attributen. We verzamelen namelijk de spullen die supermarkten momenteel weggeven, bovendien is er van alles van voorgaande jaren bewaard. Laatst gaf ik aan een vriend een Brullie  als verjaardagscadeau, in combinatie met twee zakken
M &M's. Het is een soort oranje pruik die erg grappig staat, rondom het hoofd. Zojuist belde mijn broer, hij gaat voor ons voetbalplaatjes van Albert Heijn sparen. De Oranje Buddies van Coop ( zie foto) zijn erg grappig, ze produceren allemaal een verschillend liedje. Je krijgt de buddies bij aankoop van actie-producten, zoals Iglo-spinazie of twee zakken Redband snoep. Natuurlijk koop je andere producten dan gewoonlijk, maar dat is waarschijnlijk ook de bedoeling.
Ik durf het haast niet te vragen, maar zijn er onder de lezers van het weblog mensen die voetbalplaatjes over hebben en mijn moeder in Utrecht kennen? Willen jullie die plaatjes aan haar geven? Ze zorgt er wel voor dat ze vervolgens bij ons terecht komen. Vrienden, alle leuke voetbalhebbedingetjes ( één woord?)zijn hier vanzelfsprekend van harte welkom!
We gaan natuurlijk ook nog kijken naar de wedstrijden, met name als het Nederlands elftal speelt. Opeens zijn we dan reuze fanatiek. Met pinda's, chips en zoutjes zitten we voor de televisie. Ik ga er altijd helemaal in op. De straat is nog niet versierd, helaas. Ik hoop dat het elftal het ver brengt, dan houdt de oranjekoorts lang aan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

In een juichpak kijken naar voetbal van Oranje

Wie heeft de pet van tante Jet?

Rain, nice! Regenwater op Saba wordt goed gebruikt.