Moe van het feestvieren

Momenteel staat de gezinskalender behoorlijk vol met allerlei extra activiteiten. De zomervakantie nadert, daarom zijn er veel feestjes en weinig doorsnee lessen voor de jongens. Tot mijn schrik zag ik dat er op het weblog als laatste nog iets staat over het EK-voetbal, maar dat is al helemaal geweest! Natuurlijk ga ik nog wel naar die knappe Ronaldo van Portugal kijken, hij kan ook nog eens erg goed voetballen.

Gisteren ging jongste J. laat slapen, hij wist niet meer zo goed wat er vandaag op het programma zou staan. Kinderen gedijen toch het beste met rust, reinheid en regelmaat. De basisschoolleerlingen  laten straks balonnen op omdat hun basisschool tien jaar bestaat. 's Middags is er een vossenjacht. Morgen gaan ze dansen onder leiding van een echte dansleraar. Morgenavond ga ik naar de dansuitvoeringen kijken en dan is er een barbeque, natuurlijk is er ook een actie voor een goed doel.
Vorige week waren er workshops van de muziekschool. Jongste J. wist onder leiding van zijn hippe drumleraar een slagwerkstuk in te studeren, ik werd opgetrommeld om ernaar te kijken. De volgende dag nam oudste J. plaats in een klein orkest met zijn gitaar. Na enig oefenen werden er twee popliedjes ten gehore gebracht, ook hier was ik deel van het publiek.
Volgende week, wat is er volgende week? Gaan de lieverds dan heerlijk sommetjes maken? Nee, de leraren en leraressen moeten samen met ouders het noodgebouw leeghalen, waar de jongste les heeft. Het gebouwtje verkeert in slechte staat, daarom krijgt de school nieuwe lokalen in een pas gebouwde accomodatie. Door de economische crisis gaan veel nieuwbouwprojecten niet door, daarom zijn er in een nieuwe wijk lokalen over. Ik help in het noodgebouw als leesmoederjuf en weet dat daar een mooie rommelhoek is. In de hoek liggen verkleedkleren, knutselspullen, spelletjes en nog veel meer dingen. We zullen nog wel horen waar jongste J. les krijgt als de spullen van zijn schooltje worden  verhuisd. Kortom, het is even druk druk druk. Bovendien heb ik zelf ook veel werk, momenteel.
Maar de laatste loodjes wegen het zwaarst. Nog even, dan mogen de kinderen weken luieren in de vakantie.

Reacties

Populaire posts van deze blog

In een juichpak kijken naar voetbal van Oranje

Wie heeft de pet van tante Jet?

Rain, nice! Regenwater op Saba wordt goed gebruikt.