Een mooie dag in oktober

Dertien jaar geleden hadden we nog geen e-mail. Ik werkte als verslaggever en redacteur en fietste met de geschreven stukken op een floppy naar correspondent M. Hij had wel e-mail, één keer per week verstuurde hij mijn artikelen. Dertien jaar geleden stond ik op de voorpagina van de plaatselijke krant: getrouwd!

De vergrote foto, een cadeau van de redactie, prijkt nog boven in ons huis. De leden van de roeivereniging stonden buiten bij het stadhuis met vrolijke gele riemen, die ze als een boog boven ons hielden. Het was een mooie dag in oktober, toen we trouwden. Ik vond het geweldig om één dag in een enorme jurk rond te stappen. Het was voor mij lastig om elegant te lopen, dat heb ik nog geoefend. Na de feestelijke dag gingen we op reis, fantastisch. Eerst naar Sri Lanka, daarna naar de Malediven. We reden decadent rond in een taxi met chauffeur door Sri Lanka, een geweldige ervaring. In Negombo verbleven we maar liefst twee weken in een tamelijk eenvoudig hotel, met goede maaltijden. De tuk-tuk bracht ons naar de markt.

Ik word er helemaal sentimenteel van. Het leven is echt enorm veranderd. Er zijn nu twee prachtige kinderen, we gaan met de auto op vakantie en verblijven in een huisje of een stacaravan. Een hotel is onbetaalbaar met een gezin, bovendien is het daar saai voor kinderen. Internet, e-mail, Twitter en Facebook zijn een onderdeel van het dagelijks leven geworden. Eigenlijk ben ik enigszins twitterverslaafd, dat dan weer wel. Momenteel is er een economische crisis gaande, we moeten de eindjes aan elkaar knopen. De kalender geeft allerlei gezinszaken aan: muziekles, sporten, afspraken, helpen op school........Het is een ander leven, maar een mooi leven. Inmiddels heb ik mijn oudste zoon leren roeien, zo is de cirkel weer rond.


Reactie van L via Twitter: "De gelukkigste mensen hebben niet het beste van alles. Maar zij maken van alles het beste."

Reactie van E. : Hotels hoeven niet saai te zijn, als je maar genoeg centen hebt. Megazwembaden, een mooi palmenstrand, in Turkije, dat vinden kinderen vast wel leuk! Springkussens, trampolines, het strand..... de kids vermaken zich wel. Met een huurauto het binnenland in, niet moeilijk doen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

In een juichpak kijken naar voetbal van Oranje

Wie heeft de pet van tante Jet?

Rain, nice! Regenwater op Saba wordt goed gebruikt.