Vele jaren later alsnog naar geweldig concert van Doe Maar

Dertien jaar was ik, de schoolschriften waren voorzien van Doe Maar-stickers. Op mijn kamer hingen posters van Ernst Jansz, daar was ik helemaal gek op. Mijn vriendinnetje op school was verliefd op Henny Vrienten. De platen van de popgroep werden grijsgedraaid. Bijna dertig jaar later zing ik emotioneel mee met  "Smoorverliefd op jou" in het Gelredome, zoveel jaren later ga ik zelf voor het eerst naar een concert van Doe Maar.

Natuurlijk werd de zaal gevuld door merendeels vrouwen en mannen van rond de veertig. Ze waren gekleed in groen en roze, in het rood, of gewoon in spijkerbroek met streepjesblouse. De serie heette namelijk Symphonica in Rosso, vandaar het rood. Ik keek rond, zou de vroegere vriendin hier soms ook rondstappen?
Toch is de Doe Maar sound uniek, Henny Vrienten weet het publiek nog steeds waanzinnig te krijgen. De dames van nu vallen weliswaar niet meer flauw en Henny springt niet meer woest in het rond met zijn gitaar, maar de sfeer is er niet minder om. Joost Belifante zong het lied over Nederwiet, helemaal te gek. Jarenlang heb ik het lied over de tijd van Ernst Jansz gezongen op de fiets naar de Montessorischool in Zeist. Ik geef een citaat:

"Ze zeggen, er is haast geen tijd ( herhaling band geen tijd)
Maar heb alleen maar altijd haast en spijt
Dat deze dag niet langer duren wou
Maar al lijken de dagen nog zo lang
Het alleen zijn maakt mij bang
Dat deze dag niet lager duren zou
Want wat ook een ander zegt ( herhaling ander zegt)
Er is tijd genoeg ( band zingt nogmaals tijd genoeg)
Voor jou, voor mij, voor iedereen
Want als je wilt, dan is elk ogenblik voor jou,
Bij alles was je vragen wou,
Maar laat mij dan niet alleen........"

Ernst, misschien is de tekst niet helemaal zoals het origineel, maar ik wist het lied na zoveel jaar nog volledig mee te zingen. Ik ga de cd kopen die na het concert wordt uitgegeven. In januari treedt Doe Maar nogmaals op, het is een aanrader om erheen te gaan. Helaas, ik kon geen goede foto maken, we zaten helemaal boven in het stadion, maar het plezier was er niet minder om. Op twitter heb ik een mooie foto van een andere bezoeker in de retweet geplaatst.

Foto: de kleuren van Doe Maar, er waren zelfs bezoekers met de originele felgroene beenwarmers.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

In een juichpak kijken naar voetbal van Oranje

Wie heeft de pet van tante Jet?

Rain, nice! Regenwater op Saba wordt goed gebruikt.