Dieetreep in plaats van chocoladebombe

Goede voornemens in het nieuwe jaar: we zitten er vol van. Tijdens de lunch zag ik iemand knabbelen aan een dieetreep, in december stond er nog in de Allerhande hoe je een overheerlijke chocoladebombe van ijs, krentenbrood en chocolade kunt maken.

De feestdagen zijn weer achter de rug, gelukkig. Als je een beetje te zwaar bent, zijn oliebollen echt geen traktatie. Maar ik was aan het skiën, kon de oliebollen dus mooi overslaan. Er was wel een overheerlijk uitgebreid ontbijt op nieuwjaarsdag in ons hotel te Willingen, met de restjes van het oudejaarsdiner.
Ik ga heel veel sporten in het komende jaar, dat is een uitstekend idee. Woensdag wilde ik ermee beginnen, ik had het voornemen om een flink stuk te roeien, maar het regende enorm. Het bleef ook maar doorgaan, het regenwater viel met bakken uit de lucht. Er was iemand jarig, dus we aten gezellig een stuk heerlijke chocoladeslagroomtaart, ik kreeg een klein reepje van mijn lieve roeimaatjes.
Ik heb alweer twee keer hardgelopen, de conditie is iets verslechterd tijdens de kerstvakantie. Na een half uur hield ik het alweer voor gezien, maar het begin is er weer. We moeten positief blijven, nietwaar?
Het komende jaar ga ik ervoor zorgen dat het huis beter is opgeruimd. Helaas is dat deze week nog helemaal niet gelukt, maar ik had het ook razend druk met werken. Volgende week is de werkpiek vast voorbij, misschien ga ik dan even winkelen. Nee, het woord shoppen gebruik ik niet graag, er zijn al genoeg Engelse invloeden in de Nederlandse taal.
Het doen van impulsaankopen moet ik zien te vermijden. Natuurlijk dient de economie gestimuleerd te worden, maar als je een broek nodig hebt uit Harderwijk hoef je niet thuis te komen met een kilo balkenbrij, drie rookworsten, een leuk t-shirt voor de jongens en nieuwe vestjes. Aankopen dienen weloverwogen en goed doordacht te zijn. Heeft u ook een goed voornemen? Reacties zijn welkom, ook via Facebook en Twitter. Het laatste voornemen: minder twitteren, de tijd goed besteden aan nuttige zaken. Maar ik ben nu eenmaal een dromer en een schrijver, dus ik vraag mij af of dat voornemen zinvol is.

Reactie van M. via Twitter: "Ben niet zo vd voornemens, kunnen ze ook niet mislukken."
(vd is waarschijnlijk afgekort om een kort twitterbericht te schrijven.)

Reacties

Populaire posts van deze blog

In een juichpak kijken naar voetbal van Oranje

Wie heeft de pet van tante Jet?

Rain, nice! Regenwater op Saba wordt goed gebruikt.