Een praktisch ingestelde hippie

De winterjas in de kast begon oud te worden. Na drie jaar dragen in weer en wind is de kleur vaalbruin en zijn de knopen eraf. Kortom, tijd voor iets nieuws. Onlangs bestempelde mijn oudste zoon mij als "een soort hippie" "Maaham, jij loopt ook echt nooit op hoge hakken, liever draag je sandalen en een makkelijke broek."

Het kind is nu elf en hij ontwikkelt al verstand van zaken. Inderdaad, hakken zijn totaal niet aan mij besteed. Ik wil vlot en gemakkelijk door het leven stappen, bovendien wandel ik graag. Ik begrijp niet hoe dames met genoegen lopen op naaldhakken. Het staat soms mooi, natuurlijk. Zeker in combinatie met een vlotte korte rok en een hip topje.
Goed, vandaag ging ik zelf op zoek naar een nieuwe winterjas. In Harderwijk zijn geschikte winkels voor dames met een maatje meer. Bovendien vind ik het prettig om in het oude vissersplaatsje rond te lopen op makkelijke Adidas-gympen. Vooraf had ik tips gekregen van de mannen in huis. Advies manlief": "Neem iets, dat, hoe zal ik het zeggen, een beetje afkleedt."Advies zonen: "Ma, kies een vrolijke kleur, neem niet een saaie jas." Ik paste dus een vrolijke knalrode jas, maar dacht aan het commentaar thuis. De zonen zouden het prachtig vinden, maar mijn echtgenoot is niet gek op rood. Gelukkig gaf de verkoopster goed advies. Het werd een iets langer exemplaar, zodat ik niet een prop ben in een jas. De kleur is toch maar bruin/beige, echter opgefleurd met een oranje-bruine sjaal. Ik trotseer nu alle herfststormen in een heerlijke nieuwe warme winterjas. Bij de ambachtelijke slager heb ik nog een rookworst meegenomen, voor bij de boerenkool. Vervolgens was ik weer snel terug in Flevoland over de dijk, de golven van het Wolderwijd gingen woest tekeer.


Reactie via Twitter over mode en hoge hakken: S"; "Ik draag hoge hakken, bij feestjes. Maar niet te vaak, dat is slecht voor je enkels."

Reactie via Twitter van Laura ( zie weblog Laura denkt): " Veel studentes dragen hakken, maar geen hele hoge."

Reactie van Swillie via Twitter: "Ik draag hoge hakken, als ik daar zin in heb tenminste."
Foto: plein, vlakbij de boulevard van Harderwijk



Reacties

Populaire posts van deze blog

In een juichpak kijken naar voetbal van Oranje

Wie heeft de pet van tante Jet?

Rain, nice! Regenwater op Saba wordt goed gebruikt.