Lief, klein autootje naar APK

Schattig, lief, licht en klein, dat is mijn kleine Renault Twingo. Vandaag moest het wagentje naar de garage, voor de APK. Het is opvallend hoe het autootje daar toegesproken wordt.

Servicemedewerker: "Zijn er klachten over de Twingo, mevrouw? " Eigenaresse: "Nee, geen klachten, het schakelen is soms wat moeizaam, maar dat hoort erbij. Op de snelweg vindt hij de 130 wat moeilijk, heb ik gemerkt." Servicemedewerker: "Gaat het wagentje dan een beetje vliegen, het stuurtje wat trillen?" "Dat is zo, maar de 125 lukt prima."

Zo verliep het gesprek voor de keuring. Tot mijn grote vreugde bleek de Twingo na de APK-keuring prima in orde. De auto heeft geen gebreken, de kosten vallen mee. De benodigde vloeistoffen zoals remolie en andere zaken die in een motor horen, zitten er weer in.

"Mevrouw, u moet alleen rekenen op een nieuwe distrubutieriem in april. Lief lacht de Twingo ons ondertussen toe vanaf de parkeerplaats. "De bandjes achter zijn een beetje aan het uitdrogen, misschien moet hij volgend jaar nieuwe bandjes".  Het is toch net of je het over een klein kind hebt! Een dergelijk taalgebruik zou een medewerker van een garage niet gebruiken als er een dikke vette Porsche Cayenne voor de deur zou staan. Frans Bauer rijdt door Hongarije in een prachtige luxe oude Mercedes, niet in een autootje. Maar goed, ik ben dik tevreden met mijn lieve kleine Twingo.
Ik hoef er niet mee naar de Duitse autobahn, ik blijf veilig in de polder en iets daarbuiten. De maximumsnelheid op de provinciale wegen van Flevoland is 100, dus de Twingo kan het goed aan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

In een juichpak kijken naar voetbal van Oranje

Wie heeft de pet van tante Jet?

Rain, nice! Regenwater op Saba wordt goed gebruikt.