Amsterdam-Almere- weilanden-dorp

Vrijdag kwam er bezoek, helemaal uit Amsterdam. Eerst reisde W. per trein vanuit Almere, vervolgens reed de bus door rustgevende weilanden naar ons dorp. Op zaterdag of zondag was de reis niet eenvoudig geweest, dan zou de bus alleen uit Harderwijk vertrekken. In het weekend is de reis als volgt:  Amsterdam, Amersfoort, Harderwijk, Zeewolde.....een langdurige onderneming.
Ik belandde hier in 1996. Mijn lieve man en ik hadden elkaar ontmoet in Amersfoort. Daar waren de huizenprijzen niet geschikt voor starters, op een dag reden we langs Zeewolde. Manlief is overigens geboren in de Zuidelijke IJsselmeerpolders. Er kwam zowaar een premie A-woning vrij. Tot grote schrik van mijn vader besloot ik, een Utrechtse met wortels in Zeeland en Leiden, in een dorp te gaan wonen. Toen was het echt nog een durrup, zonder Hema, toen nog zonder Lidl, maar o zo gezellig. In het begin miste ik een praatje tijdens het winkelen, maar dat probleem werd al snel opgelost toen ik mij aanmeldde bij de roeivereniging. Daarna kreeg ik de kans om bij de Zeewolder Krant te werken, ik kon juist de supermarkt niet meer door zonder heel veel gesprekken aan te knopen! Als ik nu in Amsterdam kom, vind ik de oude gebouwen erg mooi. Ik geniet van de Amsterdamse grachten, maar word helemaal tureluurs van de drukte op straat. Aan het eind van een dagje stad wil ik heel snel weer terug. Ik vermoed dat het bezoek juist andersom denkt. Stilte, natuur, vogels, leuk voor een dagje... Maar dan weer terug naar de terrasjes in Ammiedammie!

Reacties

Populaire posts van deze blog

In een juichpak kijken naar voetbal van Oranje

Wie heeft de pet van tante Jet?

Rain, nice! Regenwater op Saba wordt goed gebruikt.