Meldpunt voor slechte bestuurders

Een Turkse leerling uit klas 5-Havo wilde een betoog schrijven over Wilders. Als docent Nederlands hielp ik haar, ze moest besluiten of ze voor of tegen de politicus was, het standpunt diende onderbouwd te worden met argumenten. De schrijfopdracht maakte deel uit van het schoolonderzoek. Ik hielp zoeken naar materiaal en met enige schaamte overhandigde ik haar gepubliceerde berichten van Wilders. Het meisje kreeg bijna tranen in haar ogen toen ze de teksten las. Waarom was er iemand zo tegen haar geloof? Ze droeg een hoofddoek, omdat het nu eenmaal gebruikelijk was in haar familie. Waarom niet? Wie was ze tot last?
Vol vuur ging het meisje aan de slag. Ze haalde uiteindelijk een verdiende acht! Vol vertrouwen ging ze later met een Havo-diploma op zak de toekomst tegemoet.

Vandaag wordt er in het Catshuis besloten of de onzinnige gedoogconstructie nog steeds wordt voortgezet. Er moet bezuinigd worden, vindt de regering. In de jaren dertig is er ook veel bezuinigd, de crisis werd hierdoor nog erger. Ik maak mij echt zorgen, waar moet het heen met Nederland? Welke positie heeft ons land nog in het buitenland als ook een meldpunt tegen Polen gedoogd wordt? Ik had zo gehoopt dat het kabinet zou vallen, maar helaas is dit nog niet het geval.
Gelukkig was Hero verstandig, hij verliet de ploeg. Wie volgt? Laten we alvast een meldpunt instellen voor slechte bestuurders die bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

In een juichpak kijken naar voetbal van Oranje

Wie heeft de pet van tante Jet?

Rain, nice! Regenwater op Saba wordt goed gebruikt.