Tocht der tochten

Bezoekers van de muziekuitvoering hadden een vooruitziende blik. Het vriest werkelijk dat het kraakt. Vanochtend begaf ik mij bij een temperatuur van -15 op de fiets naar de school van de kinderen. Ik heb weer geschaatst, heerlijk! De ijsbaan in het dorp is geopend, vanmiddag heb ik 30 rondjes van 400 meter gereden. Mijn oudste zoon gaat later de Elfstedentocht vast schaatsen, met zijn tien jaar scheurde hij 40 keer de ijsbaan rond.
Zou het ijs op de route dik genoeg zijn? Met man en macht wordt er sneeuw geruimd op de route. Ik heb de Elfstedentocht tweemaal beleefd in een roeiboot, de lutz was lastig. Ook zijn we weleens verkeerd gevaren. Bij de start stuurde ik, het was ingewikkeld om de boot zonder schade door de wirwar aan boten te laveren. Maar nu wil ik erg graag de Elfstedentocht nog eens bekijken als de schaatsers door het koude Friesland gaan. We slaan chocomel en gluhwein in en hopen dat de tocht der tochten dit weekend wordt verreden. Morgen ga ik een bescheiden tochtje schaatsen op het Veluwemeer, 200 kilometer is voor mij iets te veel.

Reacties

Populaire posts van deze blog

In een juichpak kijken naar voetbal van Oranje

Wie heeft de pet van tante Jet?

Rain, nice! Regenwater op Saba wordt goed gebruikt.