Toch maar geen zomerchalet

Het is weer hetzelfde liedje als vorig jaar. Door omstandigheden ga ik nu pas op zoek naar een geschikt verblijf voor de zomervakantie. We willen naar Frankrijk, naar een kleine, gemoedelijke camping of naar een vakantiehuisje. Elk jaar hebben E. en ik weer een discussie over het kamperen in een tent. Ik stel dan voor om een kant-en-klare tent te huren omdat je dan minder betaalt en ze nog vaak te huur zijn. E. gaat vervolgens in verzet: "Als het flink regent, dan is alles kleddernat. Weet je nog hoe het was, met die stortbuien in Murol? De mensen met tenten dreven weg, ze moesten alles buiten hangen."In de Franse alpen was het vorig jaar veel te koud in een tent. Met nachtvorst of temperaturen net boven nul was het niet uit te houden." Goed, daar heeft E. dan weer een punt. We zijn ook nog gemakzuchtig, we zouden zelf een tent kunnen kopen met bijbehorende luchtbedden, slaapzakken, een kookstel, campingpannen, bordjes, bestek, maar ik word al moe bij het idee. Je moet dan alles in je auto zien te krijgen alvorens je op pad gaat.

Gisteren dacht ik iets moois gevonden te hebben. Ik zag op een website een schattig houten chalet, het was iets groter dan het tuinhuisje van mijn vader. Maar er stond een bank in, er waren bedden en het geheel bevatte een eenvoudige keuken. Het chalet stond in de tuin van een kasteel, het uitzicht over de kasteeltuin was ruim. Goed, 650 euro per week is een beetje royaal geprijsd voor een dergelijk tuinhuis, maar je moet nu eenmaal in het hoogseizoen boeken. De kinderen zouden lekker kunnen zwemmen in een zwembad, prima, toch?
Voor de zekerheid bezocht ik nog de website van het kasteel zelf. Tot mijn schrik bleek het om een zomerchalet te gaan, een vergroot kippenhok. Het is een huisje met eenvoudige wanden, waar in de piepkleine huiskamer een tuinset met kuipstoeltjes is geplaatst. Meestal krijg je enorme last van je rug na twee weken zitten in eenvoudige plastic kuipstoeltjes. Er zijn twee kleine slaapkamertjes en de huur van het hokje bedraagt 650 euro per week, het is dezelfde prijs als voor het houten tuinhuisje. Ik dacht alleen nog maar : "Neeeeee, doe maar niet." Kortom, er was geen klik met het huisje in Bourgondiƫ. Eerder hadden we wel een goed gevoel bij een gemoedelijke kleine camping in de Franse Limousin, maar helaas was alles daar al volgeboekt.
Ik ga maar weer verder zoeken naar een geschikt onderkomen. Misschien kunnen we toch nog iets leuks vinden, anders boeken we een lastminute. Maar het moet wel iets groter zijn dan een zomerchalet.

Reacties

Populaire posts van deze blog

In een juichpak kijken naar voetbal van Oranje

Wie heeft de pet van tante Jet?

Rain, nice! Regenwater op Saba wordt goed gebruikt.