Waar vind je tegenwoordig nog een goede wasmachineman?

Een liedje van de oude langspeelplaat 't Schaep met de vijf poten zit in mijn hoofd:

"Waar vind je tegenwoordig nog een goede timmerman?
Die, wat zijn ogen zien, met zijn handen maken kan?
De hele samenleving wordt er zenuwachtig van
Waar vind je tegenwoordig nog een goede timmerman?

Ik zou het woord "timmerman"willen vervangen door "wasmachineman". Vorige week dinsdag begon de ellende. De was kwam kletsnat uit de machine. E. concludeerde dat er iets was met de centrifugaalpomp, waarschijnlijk. Maar hij kreeg de achterkant van de machine helaas niet los. We belden een monteur, maar de beste man had pas vrijdag tijd. Ik ben dus de hele dag thuisgebleven. Ik ben niet even leuk naar de markt gefietst, E. heeft 's middags vrij genomen. Maar er kwam helemaal niemand. Goed, we belden nog maar eens naar het bedrijf. "Het wordt vandaag iets later, maar de monteur komt langs." Uiteindelijk stond er om half tien 's avonds een enigszins vermoeide man naar de wasmachine te kijken. Hij zei"Mevrouw, weet u wel hoe oud deze machine is? Hoe vaak wast u ermee? Slijtage, waarschijnlijk." De man schroefde de plaat los aan de achterkant en wierp een blik op het geheel. "Versleten" , de motor doet het niet meer", concludeerde hij na een minuut of vijf.
We zijn zaterdag naar winkels gegaan waar ze apparaten verkopen om mee te wassen. We raakten in gesprek met een medewerker van de "concurrent", van een andere keten. De monteur die beschreven is hoorde bij een andere winkel. Goed, de medewerker vroeg zich af of onze machine wel echt kapot was. "Misschien ligt het aan de koolborstels. We kunnen de machine wellicht voor vijf tientjes maken. Ik zorg voor een monteur, wij hebben een veeeeeeel betere service." Tja, wat doe je dan? We besloten om het er nog een keer op te wagen. Maandag ben ik de hele dag thuis gebleven, bij de telefoon. Weer kwam er helemaal niemand langs.'De winkel bleek op maandag de hele dag gesloten te zijn. Vanochtend heb ik bedrijf B. maar snel gebeld. "Mevrouw, het spijt ons echt vreselijk. Er is een probleem met de monteurs. Eén van onze monteurs is net vader geworden, er is een probleem met een andere medewerker. We hebben u nog niet gebeld. Maar vrijdagochtend komt de medewerker die net vader is geworden langs, tussen 8.00 en 10.00 uur. Eerder is niet mogelijk, helaas."

Het zou natuurlijk goed mogelijk zijn om nu met de hand alles te wassen, zoals op de camping. Misschien is er bij de kringloop nog een wasbord te koop. Als ik nu naar buiten kijk, dan zie ik dat het regent. Zojuist heb ik extra ondergoed gekocht voor de kinderen. Gelukkig zijn er nog lieve ouders in Utrecht en Lelystad die wel voor ons willen wassen. Als het goed is, arriveert de wasmachineman vrijdag!

Reacties

Populaire posts van deze blog

In een juichpak kijken naar voetbal van Oranje

Wie heeft de pet van tante Jet?

Rain, nice! Regenwater op Saba wordt goed gebruikt.