Spijkerbroeken met gaten zijn "in"

Vandaag eens een bericht van huismoederlijke aard. Het was vorige week lastig om onze jongste J. in een redelijke outfit naar school te sturen. Het is nog te koud om korte broeken te dragen, maar de spijkerbroeken hebben ernstig te lijden vanwege het buiten spelen, ze zijn nogal versleten. Er zitten gaten in de broeken, maar dat staat leuk, dat is "in". Goed, een kleine slijtplek is nog te overzien, maar een grote scheur overdwars vind ik toch niet erg fatsoenlijk.
Mijn echtgenoot vond dat hij ook nieuwe broeken kon gebruiken, dus ik stelde voor om te gaan winkelen in Harderwijk. Zoon J. vond het voorstel werkelijk verschrikkelijk. "Ik heb nog broeken, mam, ik wil niet naar kledingzaken! Het zijn warme winkels, daar houd ik niet van. Ik wil buiten spelen en naar muziek luisteren."
"Mam, wil je mij eerst een liedje leren op het keyboard?" Nu is het mijn taak om het kind van alles te leren, om het te voeden en te kleden. Eerst heb ik J. dus een liedje geleerd, ik plakte papiertjes met letters op het keyboard. Vroeger heeft mijn broer de noten van het liedje uitgeschreven in letters, dat kwam goed van pas. Zo leerde J. de eerste beginselen van het pianospel. Met liefde keek ik naar de kleine handen, die goed in de maat het keyboard bespeelden. Ik kan horen dat J. op drumles zit.
Maar daarna was het toch echt tijd voor een autoritje naar het oude stadje aan de andere kant van het water. We beloofden dat J. nog even de mooie speelgoedwinkel De Speelboom aan E. mocht laten zien. Gelukkig speelde ons oudste exemplaar bij een vriendje, want anders gaan de jongens altijd samen rondjes rennen rond de kledingrekken.

Gelukkig slaagde E. erg snel, hij kocht twee broeken, zowaar in de goede maat. De kledingstukken hadden ook nog de goede lengte, E. is namelijk klein van stuk. Vervolgens gingen we naar C&A, waar het inderdaad warm was en bovendien erg druk. De winkel vervult een streekfunctie, bewoners van dorpen op de Veluwe komen in grote getale naar het kledingmagazijn. We konden nog net één lege paskamer vinden, daar doken we snel in. E. paste ook nog truien, waar een rode sticker op geplakt was. In het huidige economische klimaat dient elk dubbeltje omgedraaid te worden. Ik vond er twee geschikte spijkerbroeken voor J., ik ga ze nog iets inkorten op de naaimachine. Als je twee broeken tegelijk koopt, krijg je korting. Ook vonden we flitsende T-shirts, die de lieve achtjarige helemaal zelf mocht uitzoeken. Toen verscheen er een allerliefste glimlach op zijn gezicht."Mooi, echte nieuwe T-shirts, ze zijn niet van mijn broer geweest, helemaal voor mij." We gingen snel naar de prachtige speelgoedwinkel, waar ze ook speelgoedtreinen en bijbehorende spullen verkopen. J. keek daar met plezier rond. Ik vertelde de heren dat ik nog een andere keer met vriendin  R. ga winkelen, dan ga ik rustig op zoek naar leuke T-shirts voor de zomer. Mannen en winkelen? Het is een lastig verhaal!

Reacties

Populaire posts van deze blog

In een juichpak kijken naar voetbal van Oranje

Wie heeft de pet van tante Jet?

Rain, nice! Regenwater op Saba wordt goed gebruikt.